Sponsoring Nationaal Toiletonderzoek

Actueel -

Facility Trade Group wordt partner van Nationaal Toiletonderzoek

Jaarlijks organiseert Service Management het Nationaal Toiletonderzoek, waarbij middels een anonieme steekproef 150 openbare toiletten in Nederland worden getest. Als expert op het gebied van hygiëne verbinden wij ons aankomend jaar aan dit initiatief. ”Het onderzoek sluit mooi aan op onze expertise. Met onze kennis over hygiëne en beleving in diverse branches kunnen wij een mooie bijdrage leveren. Uit de resultaten van afgelopen jaren blijkt dat er veel ruimte is voor verbetering op het gebied van hygiëne, waarbij wij graag een voortrekkersrol vervullen. De steekproeven worden uitgevoerd door onze experts, waarbij zij hun bevindingen online zullen delen. De monsters worden vervolgens onderzocht door een onafhankelijk onderzoekbureau. De resultaten hiervan verwachten wij in november”, aldus Alex Postma, directeur Marketing & Sales.

We zijn erg benieuwd hoe het in 2017 met hygiëne in de Nederlandse openbare toiletten gesteld is. Na de zomer zijn onze experts te volgen met hun persoonlijke blogs!

Resultaten van 2016

Na twee opeenvolgende jaren van stijging, is de hygiëne in openbare toiletten schrikbarend in 2016 gedaald. Van de 150 onderzochte openbare toiletten bleek slechts 27 procent bacteriologisch schoon.

In 2015 was dat nog 38 procent. Nederlanders hebben dus een kans van net iets meer dan 1 op 4 om een ’schoon’ toilet aan te treffen. Overigens bleken de damestoiletten voor de achtste keer op rij schoner te zijn dan de herentoiletten. Zie de infographic hieronder voor meer facts & figures.

 

Deel deze pagina
+