Judith van der Lee over Nationaal Toiletonderzoek 2018: “Gebrek aan beleving, een gemiste kans!”

Actueel -

Facility Trade Group heeft ook dit jaar het voorrecht om mee te mogen werken aan het Nationaal Toiletonderzoek. Ook ik, Judith van der Lee, ben weer van de partij! Inmiddels heb ik ruime ervaring in het wegmoffelen van mijn ‘test-strips’ en vol goede moed ga ik op pad naar de diverse sanitaire ruimten.

Weinig aandacht besteed aan sanitaire ruimte

Na zoveel bezoeken aan diverse toiletten sta ik nergens meer van te kijken. Ik ben wel iedere keer nieuwsgierig naar wat ik tegen ga komen. Vorig jaar zag ik af en toe fantastisch ingerichte sanitaire ruimten. Een beleving op zich. Echter, mijn beeld dit jaar is toch dat men hier vrij weinig aandacht aan besteedt. Terwijl het zo eenvoudig te realiseren is en de kosten vallen enorm mee. Zo moeilijk is het niet, toch? Een mooie lijn aan dispensers, vaak gratis (in bruikleen) te verkrijgen, levert eenheid op in een ruimte. Ook gaan bezoekers er meteen anders mee om dan wanneer er maar een ratjetoe hangt of wanneer de dispensers defect zijn.

Geur draagt bij aan schoon gevoel

En denk eens aan geur! Ik werd namelijk meerdere keren onaangenaam verrast door een vieze geur, terwijl er zo veel mogelijkheden in zijn. Lekkere geuren en een mooie inrichting betekent natuurlijk niet altijd “hygiënisch schoon”, maar toch draagt dit zeker bij aan de “hospitality” functie van een gebouw. Het geeft een prettig en toch ook schoon gevoel.

Helaas blijkt vaak dat, hoe mooi de rest van de inrichting ook is, het toilet toch een ondergeschoven kindje is. Zonde!

Ik ben benieuwd naar de uitslag van het Nationaal Toiletonderzoek dit jaar!

Blog door Judith van der Lee, Business Expert bij Facility Trade Group

Deel deze pagina
+